Spodbujamo hojo kot prometno prakso

0
35

Foto: Luka Vidic

Hoja je najbolj naraven in praktičen način premikanja na kratke razdalje. Kljub temu se pri nas okoli 50% poti, krajših od 2 km, in okoli 20% poti, krajših od 1 km, opravi z avtomobilom.

Promet predstavlja najresnejšo grožnjo za podnebne spremembe, saj emisije iz prometa še kar naraščajo in je največji sektor po deležu izpustov. Sprememba potovalnih navad v smeri opravljanja kratkih poti peš bi prinesla znatne prihranke pri energiji in zmanjšanje izpustov CO2. Pri tem so neposredni učinki spremembe navad le majhen delež v primerjavi s prihranki, ki bi jih prinesla dolgoročna sprememba vzorca poselitve v smeri trajnostnih in hoji prijaznih mest, ki je v najtesnejši povezavi s potovalnimi navadami.

Projekt s kratkim imenom Pešec zato želi spodbuditi hojo kot prometno prakso in obliko trajnostne mobilnosti. Cilji projekta so:

1. Izboljšati razumevanje hoje kot prometne praks

2. Spodbujati spremembe potovalnih navad v smeri opravljanja kratkih poti peš

3. Povezati organizacije in deležnike na področju hoje

Nekateri ključni rezultati projekta bodo: povzetki ključnih obstoječih virov in uporabnih podatkov o hoji, skupno razumevanje ključnih deležnikov o pomenu hoje kot prometne prakse, okrepljeno medijsko komuniciranje o hoji kot prometni praksi, posebna spletna stran http://pesec.si namenjena hoji kot prometni praksi, ter akcijski načrt zagovorništva za hojo.

Projekt sofinancira Ministrstvo za okolje in prostor v okviru razpisa za nevladne organizacije za leti 2018 in 2019. Izvajata ga IPoP – Inštitut za politike prostora v sodelovanju, ki ga tudi vodi, in CIPRA Slovenija, društvo za varstvo Alp, med julijem 2018 in oktobrom 2019.

Vsebina na strani Spodbujamo hojo kot prometno prakso se avtomatsko generira s spletne strani http://ipop.si/feed/?cat=-143, z dovoljenjem avtorjev.

DELI